tiistai 8. joulukuuta 2009

Lemppareita

Tänään olis tarkoitus esitellä vähäsen kaikkia mun lempijuttuja kuvin ja sanoin. Tässä ei sitten ole kuin vain sadasosa mun lemppareista, mutta eiköhän se riitä yhdelle kertaa :) Ei ole helppoa valita yks kaks vaan kaikkia superlemppareita, joten olen laittanut pari juttua jokaiseen kategoriaan.


Kosmetiikka

Käytän hajuvettä päivittäin, mutta en pidä kovin voimakkaista tuoksuista. Vasemmalla on Demin tilauslahjana saatu United Colours of Benettonin B-United Jeans.Kursiivi Se on hyvin kukkainen ja raikas mutta myös makea. Yleensä suihkautan tätä kouluun lähtiessä. Oikealla on Tommy Hilfigerin Tommy Girl. Aivan ihana tuoksu, jonka isäni on tuonut jostain ulkomailta. Tosi, tosi hyvä hajuvesi on kyseessä! Haaveilen Ralph Laurenin Wild-tuoksusta, joka on ihan mielettömän makea ja hedelmäinen tuoksu. Se tuo mulle aina vesimelonin mieleen :D En taida kyllä nyt tarvita uutta tuoksua, noita kun alkaa jo olla jonkun verran...














Sitten kahteen tärkeimpään(?) kosmetiikkatuotteeseen, eli ripsiväriin ja käsirasvaan. Etsin Sitä Oikeaa ripsaria vieläkin, mutta tämä MaxFactor False Lash Effect passaa paremman puutteessa. Se tuuheuttaa ja pidentää, ja lisäksi se harja on niin iso, että se osuu joka ripseen. Lähtee mukavasti pois puhdistusgeelillä eikä varise ainakaan kovin paljoa.


Käsirasva on nykyään mulle tärkeä juttu, koska pienenä inhosin rasvaamista tosi paljon, jolloin iho tietysti reagoi. Kädet olivat niin kuivat, että rasvan laittaminen ja imeytysvaihe sattui ihan törkeän paljon. Parin viime vuoden aikana musta on sitten tullut ihan kunnon käsirasvafani, joka johtuu eräästä superhyvästä rasvasta.

Nappasin tämän purtilon joskus kiireessä apteekista, koska se oli halvinta (n. 5 €) ja näytti kivalta. Hahaa, ja näin löytyi paras käsirasva ikinä! Se on ihanan tuoksuista, imeytyy nopeasti ja kosteuttaa ja pehmentää käsiä tehokkaasti. Kyseessä on ACO:n Rich Care Canola oil Q10 -rasva. Suosittelen!

Muita hyviä sarjoja on esim. Lumene Natural Code ja Rimmel.

Korut




En ennen ole tykännyt kauheasti pitää koruja, mutta kun aloitimme siskon kanssa pikku koruprojektin, se on tuntunut paljon luontevammalta. Nyt olen käsi-ja korvakorufriikki! Rakkain koruni on ihana Egyptistä saatu kultainen sormus, josta unohdin ottaa kuvan, mutta sillä on tunnearvoa. Toiseksi rakkain on teräksinen Nomination-rannekoru, johon voi kerätä erilaisia paloja. Se on jotenkin tosi nätti ja hauska, joten se on lähes aina kädessä.

Kuvassa (yhdessä sarvessa) näkyvät tekemäni cupcake-korvikset. Ne on hamahelmistä tehty ja mun suosikkikorvikset! Olen kuullut aika villejä veikkauksia siitä, mitä ne esittävät, mm. raketti, kala (?), ufo... NE ON MUFFINSSIT!

Tukka
Käytän tosi vähän mitään tukkatuotteita enkä yleensä jaksa kauheasti laittaa niitä. Olen aikalailla panta-ja pinnityttö. Yleensä venähtäneet etuhiukset laitan tylsästi pinnillä ylös, mutta nyt olen alkanut laittaa niitä ranskalaiselle letille. Se on helppo tehdä ja söpön näköinen. Ainoa mihin käytän jotain muotoilu tms. tuotteita on hiusten selvittäminen, mihin käytän Elvitalin hoitosuihketta. Suosikkini on kylläkin XZ:n Niiskuneidin selvityssuihke (ei saa nauraa!), mutta sekin on vaihtanut nimensä Pikkumyyksi, pullo on pienentynyt ja hinta noussut. Niiskuneidissä on ihana hattaramainen tuoksu ja se selvittää hiukset tosi hyvin. Se purtilo on nyt mökillä, joten kuvaan pääsee Elvitalin tuote. Elikkäs, plussaa ihanasta ja isosta purkista, mutta en ole ihan 100 % tyytyväinen. Siis kyllä tää selvittää hyvin, ei siinä mitään, mutta missä se luvattu kiilto on? Suihke on aika märkää, eikä siinä mitään, koska kyseessä on tälläinen hoitosuihke, ei kuivashampoo, mutta yhdellä suihkauksella tää oikeasti kastelee híukset :D Kyllä voin tätä silti suositella. Iso purkki maksaa n. 5 €. Shampoota ja hoitoainetta vaihtelen, ja yleensä ne on erimerkkiset, koska niiden kulutustahti on erilainen. Miks ihmeessä shampoopurkit ovat 50 ml suurempia kuin hoitoaineet? Jos ostan shampoon ja hoitoaineen samaan aikaan, hoitoaine loppuu n. 2 viikkoa aikaisemmin kuin shampoo. Olen havainnut hyväksi kombinaatioksi
VO5:n shampoon (joka haisee pahalle) ja Wellan värjätyille hiuksille tarkoitetun hoitoaineen. Eihän mulla ole kuin vaan raidoitetut hiukset, mutta sisko oli jättänyt mömmönsä tänne, niin mä ne sitten käyttelen loppuun. Ostan aina eri merkkisiä mömmöjä, koska haluan löytää omalle tukalleni sopivan aineen. Nyt olen tykästynyt parin purkin jälkeen Herbinan Biohajoavaan sarjaan, koska ne tuoksuu päärynältä, nams. No, oli niillä jotain hoitavaakin vaíkutusta...

Ajanviete

Hamahelmeet! Olen tutustunut niihin pikku helmiin vasta vähän aikaa sitten, ja tykästyin niihin heti. Helmiä mulla on ehkä 25 000 kpl, ja ne riittää. Olen ostanut 3000 kpl pastellivärisiä Hamoja, 10 000 sekavärisiä ja sitten määrittelemättömän määrän Ikean Pyssla-helmiä. Ne on pikkusen erilaisia kuin aidot Hamat. Ikean helmet on vähän pienempiä ja ohuempia, ja värit on erilaisia. Ne on hyviä silti :) Hamojen kanssa vierähtää useampi tunti jos oikein innostuu! Inspistä olen saanut eniten Neetan blogista, ja myös Don't wanna grow upissa on kivoja jutskia.


















Kirjat

Olen muiden mukana ihastunut Stephenie Meyerin Twilight-saagaan, enkä suotta, koska kyseessä on mielettömän hyvä kirjasarja. Omistan kaikki kirjat, ja Aamunkoin myös englanniksi. Mielestäni Houkutus oli paras, mutta Aamunkoikin oli tosi hyvä.

Paras lukemani kirja on kyllä Matilda, mutta se on mökillä, joten kuvaa ei ole. Matildassa on todella kekseliäs juoni, siinä on opetus ja siinä on tunnetta. Voisinpa joskus itsekin kirjoittaa noin vaikuttavan romaanin....
Kuvasta puuttuvat Twilight-vauvat Uusikuu ja Epäilys, jotka ovat kaverillani lainassa.

Tässä tälläinen tynkä lempparilista oli. Saatanpa vielä joskus repäistä ja tehdä Lemppareita kakkosen!
Nyt lähden hipsimään agilityyn,
bye for now,
Eve

2 kommenttia:

  1. Anonyymi8.12.09

    Mulla taas loppuu aina ekana shampoo ja sitten vasta paljon myöhemmin hoitoaine!

    Peppikin on ruvennut käyttämään Niiskuneidin selvityssuihketta :)

    t. Sisko

    VastaaPoista
  2. Ihana toi muumijuttu! Munki oli pakko alottaa blogi, ku tajusin mitä kaikkee täällä voi tehdä, toivottavasti jaksaisit lukea myös mun blogia.

    t Sofia

    VastaaPoista